Geographical, Royal Geographical Societyren aldizkari ofiziala, Erresuma Batuan argitaratu zen 1935az geroztik, eta, imajina dezakegun bezala, erreferente bat da mundu osoan. Aurretik ere hitz egin genuen horretaz, irakurtzera animatzen dizuegun Larrungo trenari buruzko artikulu zoragarri bat zela.
Bada, gaur harrituta utzi gaitu Jules Stewartek sinatutako artikulu luze batek, euskal bale-ehiztarien historiaren errepasoa egiten duenak. Euskal marinelak Ternuan eta Labradorren; Red Bay, Ipar Amerikako Atlantikoko fatxadan euskal operazioen oinarri nagusietako bat; Selma Huxley Barkham historialari kanadarraren ur haietan gure itsas historia berreskuratzeko funtsezko lana; San Juan itsasontzia, zeinaren ontzia Urpeko Kultur Ondareaz arduratzen den UNESCOren ikur ofizialaren oinarria baita; Pasaia, euskal portu handia; eta Albaola ontziola, San Juan itsasontziaren kopia bat eraiki nahi izateaz gain, gure historia nazionalaren zati garrantzitsu horren museo bizia (eta funtsezkoa) bihurtu dena.
Azken finean, artikulu horrek laburpen bikain gisa balio diezaguke ontzigintzako abentura horrek gure herrialdearen historiarako duen aparteko garrantzia ulertzeko, eta mendeetan zehar, Ipar Atlantikoa «euskaldunen itsasoa» izatearen zergatia ulertzera lagundu diezaguke, nahiz eta gaur egun euskaldunok ezagutu ez.
Albaolaren lana apartekoa da, funtsezkoa gizartean proiektatzeko eta gure historiaren zati hori ezagutzeko. Guk zor bat dugu haiekin, bisitatzea eta beren ikastetxeari eta lanari buruzko “ikuspuntua” prestatzea.
Egiten dugun bitartean, Geographicalen artikulu honek gure historiaren zati hau eta haren protagonistak, Europa bere lanarekin argiztatu zuten milaka marinelak, ohoratzeko balio digu.
Gure gomendioa, irakurri artikulu hau eta, gero, etorri Albaola bisitatzera.
Geographical – 2020/1/21 – Britainia Handia
The Basque city rebuilding its maritime history
In 1565, the Basque whaling ship San Juan set sail from its station in Labrador, a port established by Basque mariners. The ship was not to be seen again for more than 400 years. The 52-foot, 240-ton nao, a three-masted carrack, was making ready for its voyage home to the port of Pasajes with a cargo of whale oil. Pasajes, or Pasaia in the Basque language, was the port for San Sebastián. As well as being one of the major centres for shipbuilding, it was an excellent refuge and the most suitable in the Basque country for large vessels.
(Jarraitu) (Itzultzaile automatikoa)
Last Updated on Abe 21, 2020 by About Basque Country