Itzultzailea: Leire Madariaga

Turismoaren Mundu Erakundea (TME – UNTO) eta Donostiko Basque Culinary Centerek (BCC) «Turismo gastronomikoaren garapenerako gida» aurkeztu du.

Gida hau BCC-ko irakasle bik egin izan dute, Amaia López de Heredia eta Iñaki Gaztelumendi. Eta helmuga gastronomiko bezala bultzatu nahi diren herrialde edo eskualdeak laguntzeko «ibilbide orri» bat egin dute, eremu honetan kudeaketa hobetzeko aholkuez gain.

Honen mezu nagusia, sukaldea, leku baten kultura ondarearen parte dela eta honengatik, helmuga turistikoa sustatzerako orduan babestua izan behar dela da, bestela, eskeintza gastronomikoak homogeneizatzen duena hutsaltzera eraman gaitzakelako, hiri bat beste batengatik ez ezberdintzeraino.

Turismoa, XXI.mendeko giza indar eta indar ekonomiko bat da. Urrunago edo hurbilago, ehun milaka pertsonek beste leku eta kulturak ezagutzeko bidaiatu nahi dute. Honetan, gero eta garrantzitsuagoa den elementuetako bat, leku bakoitzeko gastronomia disfrutatzea da.

Aspektu honi dagokionez, lekuko identitatea babestea eta turismoa elkarrekin joan behar dira, bisitarien etortzeak lekuko gastronomia eta leku bakoitzeko ekoizle eta jatetxe-jabeak bultzatzeko eta mantentzeko.

Hau lortzeko «arrakasta ereduak» eta «porrot ereduak» daude. Guzti horiengatik ikasi beharko da, eta era berean, bisitariak leku bakoitzera joateak, leku horiek duten altxorren desagerpena eragin ez dezan tresnetan sakontzen jarraitu beharko da.

 

La República – 2019/6/23 – Ekuatorea

El potencial de la gastronomía como patrimonio cultural

Sukaldea leku bateko ondare kulturalaren parte da eta, horrela, helmuga turistiko bat sustatzean babestu eta zaindu behar da, bestela, eskaintza gastronomikoa hiri bat bereizten saiatzen den banalizazioari galera dezake. beste bat.

(Jarraitu) (Itzulpen automatikoa)

UNWTO -5/2019 – ONU

Guía para el desarrollo del turismo gastronómico

La Guía para el desarrollo del turismo gastronómico, fue elaborada por la OMT y el Basque Culinary Center (BCC), miembro afiliado de la OMT, como parte de su larga colaboración. La guía pretende servir como herramienta práctica para apoyar los destinos en el desarrollo del turismo gastronómico a través de recomendaciones sobre distintos aspectos clave, como la planificación y gestión por parte de las administraciones y organizaciones nacionales de turismo (ANT/ONT) y las organizaciones de gestión de destinos (OGDs)

(Jarraitu)

Gida deskargatu  aquí

Erlazionatutako argitalpena “Gastronomy Tourism – The Case of Japan” hemen

anuncio-productos-basque-728x85-2