Itzultzailea: Leire Madariaga

British Airwaysen Business Life aldizkarian, britaniar konpainiak eskeintzen dituen hegaldi laburrak ikus daitezke eta bere izenak adierazten duen bezala, negozio munduan dauden pertsonei zuzendua dago. Hilero 700.000 bidaiairi/irakurleei, nortzuen artean zuzendariak ere daude,  heltzen zaizkien 100.000 ale argitaratzen dira.

Argitalpen honi hitz egiten dugu, azaroan Bilbori 4 orrialde zuzentzen dizkiolako, Bizkaiako hiriburuaru. Euskal hiriari normalean egiten zaion enfokea baino, beste oso ezberdin bat egiten dio.

Irakurtzen hasi bezain pronto harritu egiten gara. Turismoaren aspektu tradizionalak aipatzen ditu; gastronomía, interes lekuak, lo egiteko lekuak….Baina “parte garrantzitsuena” aspektu ekonomiko, talentu, berritzaile, ikerketari… zuzendua dago. Hau da, hiriaren eraldaketagatik askotan ezkutatuta geratzen diren aspektuak, eta gehienetan interes turistikoko aspektuak aipatzera bakarrik eramaten dutenak.

Bizkaia, eta Euskaldunen Herria bere osotasunean, gizarte industriala da, europar polo berritzaileak osotuz (nahiz eta buruan dagoen talde barruan oraindik ez egon, egia da orain dela 30 urte, gure gaur egungo egoera “miraría” edo “amets” bat zitekeela irudituko zitzaigun). Turismoa garrantzitsua da, beste arrazoi batzuen artean, hamarkadetan munduan zehar izan dugun irudi negatiboa aldatzeko aukera ematen digulako.

Baina gure ekonomiaren zentrua industria da. Orain dela 100 urtetik hona izan da, da eta izango da. Eta alde guztietako esfortsu gehiengoa eta garrantzitsuena hau hórrela izaten jarraitu dezan izan behar da. Hezkuntza, ikerketa, berrikuntza…sektore hauetan europar zentru handienetako bat izatearen helburura zuzenduak egon behar dira ekintza guztiak, eta produkzio industrial aurreratuan.

Gure inguruneak zer edo nor garen jakiteaz gain, zer edo nor izan nahi dugun ere jakin behar du, oso garrantzitsua da. Eta hori nola lortzen da? Kontatuz.

Business Life – 11/2017 – Gran Gretaña

Descargar (PDF, Unknown)

 

anuncio-productos-basque-728x85-2