Euronews-ek Ricardo Elorzak eginiko erreportai bat argitaratu du bere edizio guztietan (ingelesa, frantsesa, gaztelania, alemana, portugesa…). Erreportai horretan, Bilboko Udalaren ekimena azaltzen da: hiriko bideetan trafikoaren abiadura 30 km/h-ra mugatzea.

Neurri aitzindaria da 300.000 biztanletik gorako hirietan, eta, udal-agintarien arabera, ingurumen-kutsadura, kutsadura akustikoa eta ezbehar-tasa hobetzeko datuak ematen hasi da. Eta bat egiten du dagoeneko finkatuta dagoen politika batekin: oinezkoentzat jartzea eta hiri-espazioak pertsonei «itzultzea».

Neurri horrek polemika sortu du, nola ez, bizi diren edo, normalean, Bilbora hurbiltzen diren pertsonen artean. Batzuentzat muga hori gehiegizkoa da eta, batez ere, tarte batzuetan ez du zentzurik. Beste batzuentzat, ondo dago, baina gidari askok ez dute betetzen, garraio publikoak barne, neurri handi batean neurri horrek hiri honen bizigarritasunari ekar diezazkiokeen abantailak ezeztatuz.

Europako agintarientzat, abiadura-muga hori izan da Europako Batzordeak urtero Europako Mugikortasunaren Astearen esparruan ematen duen Hiri Segurtasunaren 2020 Saria (European Urban Road Safety Awards) Bilbori emateko arrazoietako bat. Aste honetan bertan izango da (irailaren 16tik 22ra).

Hori bai, beste askotan bezala, gure herrialdeko kontuetaz informazioa kanpotik ematen denean, Euskal Herriaz ari garela dioen aipamen baten falta sumatzen dugu. Batez ere, Bilbo bere benetako testuinguruan kokatzeko. Baina baita Bilbo metropolitarra aldatzeko aukera eman duten funtsezko elementu asko, sari hori lortzeko giltzarri direnak, hainbat euskal erakunderen lan bateratu eta koordinatuaren ondorio direlako ere. Adibidez, Metro Bilbao, Euskal Autonomia Erkidego osoko proiektu bateratua, eta FDk finantzatu zuen. Bizkaikoa eta Eusko Jaurlaritzakoa.

 

Euronews – 2021/9/13 – Europa

La pionera y premiada iniciativa de Bilbao en su lucha contra el cambio climático

Bilbao decidió pisar el freno hace un año. Había que circular por todas las vías urbanas a un máximo de 30 km/h. Una medida pionera en ciudades de más de 300 000 habitantes que empieza a arrojar datos de mejora en contaminación ambiental, acústica y siniestralidad. Hoy, la gravedad de los accidentes es menor.

(Jarraitu)

European Mobility Week – 2021 – Europa

Urban Road Safety Award: Bilbao

Bilbao has sought to improve road safety in the city by reducing the speed limit to 30km/h. Speed limits were first reduced in June 2018 on 87% of all roads in the city. In September 2020, Bilbao extended the 30km/h speed limit to cover the entire city. The jury was also impressed by Bilbao’s communication and awareness-raising activities to promote road safety, and its steps to include residents in discussions and decision-making.

(Jarraitu) (Itzulpen automatikoa)