Itzultzailea: Leire Madariaga

Oraintxe bertan enteratu gara, euskal-venezuelar baten informazioari esker, Gastizar eraikina suntsitua izan dela.

Gastizar eraikina, Av. Orinoco Miguel Salvador-en lana. Suntsiketa baino lehen.
Gastizar eraikina, Av. Orinoco Miguel Salvador-en lana. Suntsiketa baino lehen.

Venezuelako hiriburuaren arkitekturari, Gerra Zibileko euskal erbesteak eginiko aportazioaren parte da. Aportazio interesgarri eta baliotsu honek, azken urteotan kalteak jaso ditu. Nahiz eta eraikina “Nazioaren Interesaren Ontasunak” edo “Udalerriaren Interes Ontasun” barruan egon.

Diseinatzailea, Miguel Salvador Cordón, diktaduratik ihesean Venezuelara erbestu behar izan zuen euskalduna, Karakaseko gutxienez 100 eraikinen “aita” da.

Gure euskal-venezuelar lagunaren eta Docomomo VE informazioarekin usten dizuegu, non eraikinaren suntsiketari buruz hitz egiten den, Venezuelako Unibertsitate Zentraleko Arkitektura eta Hirigintzaren Fakultateko “medio Digital” webgunean agertua. Karakaseko arkitektura kontenporaneoari euskal aportazioari buruz hitz egiten da honetan, Miguel Salvador-en lanari buruz, eta baita urte haietan euskaldunek eraikitako eraikin bereziei buruz.

Karakaseko el Rosal eta Las Mercedeseko Euskal Arkitekturari buruzko Dokumental Laburra ere partekatzen dugu zuekin, 2003an Cristina Valladaresek egina.

Venezuelako euskal memoriarentzat galtze handia, eta baita hiri horren hirigintza-ondarearentzat.


“Venezuelako Mugimendu Modernoaren leku, eraikin eta auzokideen nazioarteko dokumentazio eta mantentzearen Lan talde ofiziala”-ren Facebook-a.


Medio Digital – 27/3/2012 – Venezuela

Los difusos límites entre proyectar edificios y firmar los planos durante los años 50

NO SERÍA EXAGERADO CALIFICAR LA EXPERIENCIA de documentar y registrar correctamente los 500 centros urbanos, urbanizaciones, conjuntos o edificios que conformarán la Guía de Arquitectura. Caracas Metropolitana, del valle al mar, (1) como un enorme reto y un mayor compromiso. Este ejercicio conjuga la necesidad de entender su trascendencia, dada la ausencia de publicaciones de esta naturaleza que nos hagan visibles ante el mundo, con la responsabilidad de producir un instrumento didáctico, ameno y hermoso pero, a la vez, riguroso y fiable que le sirva a cualquier ciudadano para entender las circunstancias que rodean y la valía de lo que está observando.

(Jarraitzen du) (Itzulpen automatikoa)

Euskal Arkitektura  “Las Mercedes”-en

(IMPORTANTE INICIA EN EL MIN 2:19)

 

 

anuncio-productos-basque-728x85-2