Itzultzailea: Leire Madariaga

Sean Coughlan BBC-ko hezkuntza saileko berriemailea da eta Euskal Herria bisitatu du, Euskal Autonomi Erkidegoko hezkuntza-sistema ikertzen duen artikulu bat idazteko. Britaniar kateak orain argitaratu izan du (ekonomia sialean) eta berriak esamesetarako bidea emango du.

Hezkuntza-sistema honi buruzko ikerketa lagungarria egiten du. Gure herrialdean jendeak ez du ulertzen gauzak hobetzeko helburuarekin kritikoak izan behar garela, bai positiboki eta negatiboki. Harrigarria dirudi nola “kanpotik” Euskal Autonomi Erkidegoa adibidetzat jartzen den eta “barrutik” dena desastre husa dela baieztatzea. Era berean da harrigarria nola existitzen den jende portzentai bat gauzak ondo egiteagatik desoroso sentitzen direnak (ez perfektuki eta noski hobe daitezkeenak, baina ondo) eta hau onartzen ukatzen dute, errealitatea beraiek uste dutena dena sinestarazten eta ez benetan dena sinetsiz.

Hori dela eta, Sean Coughlan-en artikulua ez da gustukoa izango. Jada era honetako komentarioak irakur daitezke:

  • “hori Eusko Jaurlaritzak ordaindu du”, ahaztuz BBC ez dela erosten uzten bere gobernuaz ere ez.
  • “Pastela salbu jartzen dutenak egunero beraien lana egiten duten profesional eta irakasle bikainak dira” noski! Profesionalengatik gauzek ondo funtzionatzen dute.
  • “Euskadin jaio, bizi eta ikasi dut eta ez dut arkadia pozgarri hori inondik inora ikusten” konparatzeko elementuak izango ahal ditu?

Egia esan, deserosoa izan behar da “ogia eta gatzaren ukatzaileentzat” BBC-ko kazetari bat heldu eta artikulu hau idaztea. Gehiago, konparaketa Europako iparraldearekin egiten dela irakurri ostean, hezkuntzaren eta I+G-ren buruekin.

Zalantza gabe, batzuentzat “berri txarra” da hau. Baina era berean ez da gizartearentzat “berri narkotizatzaile bat” izan behar. Gauzak ikuspuntu on batekin eta era onean egiten ari direla jakiteak, esfortsu berdinarekin jarraitzen animatu behar gaitu, akatsak zuzentzen eta igartzeak sendotzen.

Duela gutxi Guillermo Dorronsororen artikulu bati esker zera biltzen genuen (BBC-ren artikulu honetan ere bere ikuspuntua ematen du), Euskal Autonomi Erkidegoaren Berrikuntzari buruzko Komisioaren informazioa “lidergoari jarraitzen dion taldea”. Ezin dugu “bigarren” izatearekin konformatu behar. Lasterketa honetan lehenengoak izan behar gara.

Guillermo Dorronsorok artikulua amaitzeko erabiltzen duen gogoeta gustatzen zaigu:

“Education is a long-term investment, it needs an identity. If you don’t feel any identity, you don’t make an effort.” (Hezkuntza epe luzera egiten den inbertsioa da, identitate bat behar da. Identitaterik sentitzen ez baduzu, ez duzu esfortsurik egiten.)

Hala ere, BBC-k argitaratutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Esfortsu bera egiten jarraitu behar dugula adierazten gaituelako, ez goaz bide txarretik.

Austrian Cooperative Research-etik Austria Press Agency-n egun berdinean argitaratutako arkituluaren irakurketa ere gomendatzen dugu era berean, Euskal Autonomi Erkidegoan dagoen berrikuntzaren eta ikerketa aplikatuaren sistema hausnartzen da, “Austriak, bai berrikutzari buruz eta ikerketa aplikatuari buruz euskaldunengatik asko ikas dezakeela baieztatuz”. Uste dugu taldeko ikuspegi interesgarria ematen dutela.

BBC – 15/6/2016 – Gran Bretaña

Basques reinvent themselves as education power

Whenever there are discussions about the international superpowers in education it’s not long before you hear about Shanghai, South Korea, Singapore, Hong Kong or Finland. And then there are the rapid climbers such as Vietnam and Poland. But what about the Basque education system as the next rising star? It has the hallmarks of many high achievers – with a strong sense of identity and ambition, emerging from conflict and with a need to compete with much bigger neighbours. The Basque government, with a high degree of autonomy from the Spanish central government, has invested heavily in education.

(Jarraitzen du) (Itzulpen automatikoa)
anuncio-productos-basque-728x85-2