Itzultzailea: Leire Madariaga

José Miguel Ramirez, guk miresten dugun euskaldun kolonbiarrak, euskarari buruzko video baten pistaren atzetik jarri gaitu. Honen autorea, Japonen bizi den linguista kanadiar bat da, Lang Focus izeneko blog bat eta munduko hizkuntza ezberdinei buruz hitz egiten duten Youtube-ko kanal bat daramatza. Paul Jorgensen du izena eta dudarik gabe (gutxienez bere abizenak “dioenez”) daniar jatorriko kanadiatarra da.

Paul Jorgesen honek, “ahoa irekita” utzi digu. Aurretik hitz egiten genuen Youtube-ko kanal honetan, euskararen jatorria, gaur egungo egoera eta honen oinarrizko ezaugarrien azalpen argia eta atsegina ematen du.

Baina bideo hau, maiatzak 4an argitaratua, hau da, orain dela 4 egun, ia-ia 70.000 aldiz ikusia izan da (2016ko maiatzak 8an goizeko 10.00). 4.000 “gustoko dut” jaso dituen bideoa.

Baina 61 “ez dut gustoko” ere jaso ditu. Ziur gaude, hauek, euskarari buruz ez hitz egitearen, hizkuntza hau ez bultzatzearen edo eta euskaldunak  “informazio txarra” denarekin baino erlazioatu nahi dutenen partaide direla. Ez da zaila eztabaidetan “batua” hizkuntza artifiziala dela esaten duten pertsonak aurkitzea. “Hizkuntza estándar” baten bat izango ez balitz.

Ahalik eta gehien zabaldu behar den bideo bat zalantzarik gabe. Ezin da ulertu ezagutzen ez dena. Eta bideo honek ez du bakarrik euskera zer den ulertzen laguntzen, baizik eta honetan gai interesa eragiten ere bideoa ikusten dutenengan.
Eskerrik asko Paul Jorgensen

 

Lang Focus – 4/5/2016 – Canada/Japón

A Language of Mystery”>Basque – A Language of Mystery


This video is all about the mysteries of Euskara – the Basque language of the Basque people in Europe.

Blog – Canal Youtube

 

Last Updated on Abe 21, 2020 by About Basque Country


Lagun iezaguzu aboutbasquecountry.eus mantentzen!
Help us keep aboutbasquecountry.eus running!
Ayúdanos a mantener aboutbasquecountry.eus

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.