Euskal Herriko Itzulia 2015aren lehen etapako ibilbidean gertatutako segurtasun akats ulertezinak artikulu olde bat eragin du nazioarteko hedabide espezializatuetan, galdetzen baitute nola den posible tradizio, ospe eta maila horretako lasterketa batean, horrelako akats bat egitea.

Gu dezente mintzatu gara kirol horretaz gure webgunean. Zoritxarrez, euskaldunontzat beti irudi ona sortu duen jarduerak, antza azken aldian “suerte okerra” du herrialde honetan. Euskadi txirrindu taldea desagertzea, mezu manipulatzaileak EAEtik Espainiako Txirrindulari Itzulia iragateagatik, edo Euskal Herriko Txirrindulari Itzuliaren beraren jarraipen arazoak, horiek guztiek tarte handia hartu dute ziklismoari eskainitako albisteetan.

Baina horietako bakar bat ere ezin daiteke aldera lehen etapa amaierako tragediarekin zerikusia dutenekin.  Mutiloien irudia, Gran Viako galtzadan, espaloi ertzetik metro batera eta goi partean kono bat dutela adiera-gai, gehiago da 70eko hamarkadan egiten ziren ikasturte amaierako festan eskolako patioan jartzekoa, XXI. mendeko eliteko lasterketa batean jartzekoa baino. Are gehiago, jakinik, Espainiako Txirrindulari Itzulia Bilbotik pasa zenean, kendu egin zirela.

Antolakuntzak onartu du bere erantzukizuna (ez onartzea behar genuen). Baina esan dute, hori bai, nork bere burua zuritzeko esan ohi dena, ez dakigunak hobe gaudela isilik. Bilboko tokiko egunkari batean argitaratu dute esaldi hau “… hemen ere jakintsuarena pasatzen da, ikusi eta gero denak jakitun...”. Hausnarketa bikain horren egileak pentsatu behar luke profesionalaren eta afizionatuaren arteko aldea hau dela, lehenari ezagutza eta erantzukizuna eskatzen zaiola, eta hori egiten dugu, nahiz eta hari ez gustatu, gai horretan afizionatu gaixo garenok (edo ezjakin, gu esaterako).

Txirrindulari etapa baten amaierarako behar diren segurtasun mailak zehaztean ezjakintasun ageriko bat ikusi da eta hori ordaintzen ari dira bost txirrindulari (horietako batzuei etorkizuneko jarduna ere mugatu diezaioke erorketak); eta gizarte bat, euskal gizartea, ez baitu alde batera geratzerik ezgaitasun horren ondorioetatik, nahi eta nahi ez lotua baitago bere izenari (Euskal Herriko Itzulia).

Ulertzen dugu antolatzaileetako batzuei ez gustatzea erantzukizunak beren gain hartzea, azalpenak ematea, eta gaian ezjakin direnen ahotik iritziak edo gaitzespenak entzun behar izatea. Baina, izan ere, mutiloi baten gainean, segurtasun neurri gisa,  kono bat jartzeko, ez dago aditua izan beharrik, bekadunak hobeto egingo zukeen.

Bidenabar, zein izan zen profesional itzela, haiek ez kentzeko erabakia hartu zuena?

 

Erorketaren bideoa hemen duzue, oso tweet grafikoa, eta nazioartean istripu horrek eragin duen iritziaren adibide batzuk.

 

Twee sobre los  bolardos causantes del accidente en la Vuelta Ciclista al Pais Vasco
Tweet sobre los bolardos causantes del accidente en la Vuelta Ciclista al Pais Vasco

 

CyclingTips – 8/4/2015 – Australia

North American pro team body ANAPRC protests dangerous conditions at Tour of the Basque Country

Reacting after Peter Stetina (BMC Racing Team) crashed heavily in the finale of stage one of the Tour of the Basque Country, the rider union group the Association of North American Professional Road Cyclists (ANAPRC) has issued a demand that the race organisers and the UCI admit that they made errors in approving Monday’s course and clearly state what would be done to avoid such problems in the future. Stetina was one of several riders who fell on the last corner, with the accident caused by meter-high metal poles on the road way which were simply topped with orange traffic cones rather than being removed or barriered off.

(Jarraitzen du) (Itzulpen Automatikoa)

————————————

Tutto Bici – 7/4/2015 – Italia

PAESI BASCHI. Ma come è possibile correre così? VIDEO

La foto è emblematica: questo viale di Bilbao, in discesa, ieri ha visto il passaggio del gruppo lanciato verso la volata della prima tappa del Giro dei Paesi Baschi. Due paletti di ferro in mezzo alla carreggiata, segnalati solo da un cono di plastica rossa e bianca, chiaramente invisibile per un atleta lanciato nello sprint.

(Jarraitzen du) (Itzulpen Automatikoa)

————————————

Cycling News – 7/4/2015 – USA

Riders angry after high-speed Basque Country crash

According to the El Diario Vasco newspaper in the Basque Country, four riders were taken to hospital after riders hit a series of metal poles as they entered the finishing straight at high speed and began sprinting to the line.

(Jarraitzen du) (Itzuelpen Automatikoa)

————————————

SBS – 7/4/2015 – Australia

Matthews wins crash-hit Basque race stage

Australia’s Michael Matthews won a sprint finish to claim the first stage of cycling’s Tour of the Basque Country but the race was marred by a controversial late crash which left five riders badly injured. Orica-GreenEDGE sprinter Matthews, already a stage winner last year, crossed ahead of Poland’s world champion Michal Kwiatkowski of the Etixx-Quick Step team and Russian Ilnur Zakarin of Katusha.

(Jarraitzen du) (Itzulpen Automatikoa)

————————————

Cycling Weeky – 7/4/2015 – Gran Bretaña

Adam Yates breaks finger in Tour of Basque Country crash (video)

Adam Yates and American Peter Stetina crashed due to metal poles in the finishing straight of the Tour of the Basque Country yesterday in Bilbao, Spain. Instead of racing stage two today, the two are in the hospital for surgery. Twenty-two-year-old Englishman Yates of team Orica-GreenEdge broke his right middle finger. Yates was due to race the Amstel Gold Race and the Flèche Wallonne on his way to the Tour of Turkey, where he wanted to defend his 2014 title.

(Jarraitzen du) (Itzuelpen Automatikoa)

————————————

Last Updated on Abe 21, 2020 by About Basque Country


Lagun iezaguzu aboutbasquecountry.eus mantentzen!
Help us keep aboutbasquecountry.eus running!
Ayúdanos a mantener aboutbasquecountry.eus

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.